Et Beni Tedavisi Nasıl Yapılır?

Et Beni Tedavisi

İnsan vücudunun her yerinde ben yada benler görülebilir. Doğuştan olacağı gibi, yaşadığımız süreçte sonradan da ortaya çıkabilmektedir. Özellikle ilerleyen yaşlarda görülen benlerin sayısında son yıllarda ciddi bir artış olduğu gözlemlenmektedir. Bunun nedeni ise et beni dediğimiz ciltten kabarık benlerin sayısında artış olmasıdır. Peki et benleri nedir, neden olur, kimlerde görülür? gibi hususlara sayfada cevap vereceğiz.

Et Beni Nedir?
Her hangi bir şikayete neden olmayan yani zararsız diyebileceğimiz benlerden olup, cilt renginde olabildiği gibi kahverengi renkte olabilmektedir. En belirgin hali ciltten kabarık ve sürekli büyüyen bir yapıda oluşudur. Çoğu zaman siğil ile karıştırılsa da siğil gibi pütürlü bir yüzeyi olmayıp, cilt gibi düz bir yüzeye sahiptir. Siğiller vücudun diğer bölgelerine bulaşırken et benlerinde bulaşma gibi bir görülmez.

Neden Olur?
Teknoloji hızla gelişmiş olsa bile bir çok sağlık ve estetik sorunun neden kaynaklandığına dair kesin ve net bir bilgi bulunmamaktadır. Fakat bilim adamlarının üzerinde durduğu ortak nokta vücudun deformasyonuna bağlı olduğu yönündedir. O nedenle et benleri belirli bölgelerde görülmektedir. Özellikle vücudumuzda sürtünme olan yerlerde boyun ve göğüs gibi bölgelerde daha sık görülür. Vücudun katmanları sürtünme sonucu ortaya çıktığı tahmin edilmektedir.

Nasıl Geçer?
Öncelikle hiç bir ben kendi kendine geçme olasılığı yoktur. Sadece hemangioma dediğimiz ve bebeklerde doğuştan ortaya çıkan damar benleri 6 yaşına kadar kendi kendine geçme olasılığı bulunmaktadır. Bunun dışında yüzeysel yada et benleri gibi büyüme olasılığı bulunan tüm benler cerrahi müdahale ile alınması gerekir.

Et Beni Tedavisi Nasıl Yapılır?
Öncelikle burada bilimsel ve en avantajlı tedavi yöntemini bulmak gerekir. Çünkü benler teknolojinin sağladığı imkanlar ile ameliyatsız alınırken aynı zamanda özellikle hasta yoğunluğu fazla olan merkezlerde ameliyat ile yapılmaktadır. Bazı merkezler ise hiç bir faydası olmadığı halde insanları çekmek için lazerle yaptığını belirtmektedir. IDEA klinik ben tedavi merkezi olarak sizlere önerimiz ameliyatsız yöntemler olacaktır. Çünkü sadece 2 dakika içinde yapılır ve neredeyse belirgin iz kalmaz. Peki ameliyatsız yöntemler nasıl yapılıyor? yazının devamında bu hususları görelim.

Buharlaştırma Yöntemi (Elektrokoter)
Ciltten kabarık benlerin yok edilmesinde en etkili yöntem hiç şüphesiz buharlaştırma ile yok etmek olacaktır. Var olan o fazlalığı cilde dokunduğu anda buharlaştıran elektrokoter cilt yüzeyine kadar buharlaştırarak yok etmektedir. Yukarıda da belirtildiği gibi sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede yapılmaktadır.

Radyo Frekans (RF)
Damarsal hastalıkların tedavisinde özellikle varis hastalarında çok sık kullanılan cihazlardan biri Radyo Frekans kısa adı RF olup, aynı şekilde ben tedavisi içinde son yıllarda en çok tercih edilen yöntemler arasında yer almaktadır. Buharlaştırma yöntemine benzer şekilde kabarık olan beni cilt seviyesine getirmektedir.

Lazer (Et Benlerinde İşe Yaramaz)
Cilt üzeri yapılan işlemlerde hiç şüphesiz lazer tercih edilmektedir. Fakat etkisi öylesine kısıtlı ki sadece yüzeysel benler ve lekelerde işe yaramaktadır. O nedenle et benlerinin tedavisinde lazer hiç bir işe yaramaz.

Krioterapi (Dondurarak) Önerilmez
Özellikle siğil tedavilerinde sıkça uygulanan yöntemlerden biri Krioterapi olup, kontrolsuz bir şekilde uygulandığı için çoğu zaman sağlıklı dokuya zarar vermektedir. O nedenle önerdiğimiz bir yöntem değildir.

İz Kalır mı?
Operasyon yapılan her alanda belli belirsiz bir iz her zaman kalır. Fakat buharlaştırma ve radyofrekans uygulamasında kalan iz belli olmayacak düzeydedir. Yani sizi tanımayan bir insan ben aldırma işlemi yaptığınızı anlayamaz. Ameliyat ile ben aldırma yaptığınızda ise ömür boyu çok dikkat çekici bir iz ile yaşamak zorunda kalırsınız. Ben aldırma işlemi sonrası 10-20 gün sürecek bir kabuklanma olur. Sonrasında o kabuklanma düşerek yerine cildin yenilenmiş hali ortaya çıkar.

Et Beni Kanserleşir mi?
Benlerin zamanla kanserleşme riski bulunmaktadır. Et benleri içinde geçerli olan bu durum daha minimal düzeyde kalmaktadır. Fakat aldırmanız halinde bu riski ortadan kaldırmış olursunuz. Dilerseniz alınan beni pataloji laboratuvarına gönderilmesini isteyerek kanser şüphesiz olup, olmadığını görebilirsiniz.

Et Benleri Büyür mü?
Evet arkadaşlar bu nevüsün en önemli yönü sürekli büyüme eğilimi içinde olmasıdır. Öyle ki 5-6 cm olarak büyüme riski bulunmaktadır. Bu sıkıntıdan kurtulmak için aldırılmasını öneriyoruz.

Tedavisi Ne Kadar Sürer
Belki size biraz abartılı gelecek ama sadece 1 dakika sürmektedir. Muayene ve tedavi dahil kişi 5 dakika gibi kısa bir sürede sağlık merkezinden ayrılmaktadır. Aşağıda yer alan video’da buharlaştırma yöntemi uygulanmaktadır. Uygulama benlerin durumuna göre 2 farklı şekilde yapılmaktadır. O nedenle sayfanın devamında 2 farklı video görüntüsü eklenmiştir.

 

Evde Ben Tedavisi Yapmayın (Enfeksiyon Kapabilir)
Özellikle et benlerinde insanlar evlerinde iple, jiletle ve özel spreyler ile koparmaya çalışıyor. Bu kesinlikle bilimsel bir uygulama değildir. İple koparsanız ile enfeksiyon kapma riskine karşı herhangi bir önlem yoktur. O nedenle 100-200 TL’lik bir masraftan kaçmak için sağlığınızı riski atmayın.

Cinsel Organda Et Beni Olur mu?
Yazının giriş kısmında da belirttiğim gibi evet vücudun her yerinde olabilir. Fakat cinsel organda benlerden çok siğiller olmaktadır. Et benleri ile sıkça karşılaştırılan siğil bulunduğu yere göre farklı isimler almaktadır. Anal bölgede görülen siğillere Anal Kondilom adı verilmektedir. Bu tür siğiller bulaşıcıdır.

Öncesi Sonrası Sonuçları İnceleyin
Idea Klinik olarak 20 yıldan beri binlerce ben alımı yaptık, hastalarımızın görsellerini paylaşma taraftarı değiliz. Sizlere sonuçları göstermek adına aşağıda öncesi ve sonrası muhteşem sonuçları görebilirsiniz.

Öncesi Sonrası

Tedavi Ücretleri Ne Kadar?
Türkiye’nin 4 farklı ili İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da hizmet veren idea kliniklerinde hizmet veren kliniğimizde muayene ücretsiz olup, ben aldırma ücretleri ise ben çeşidine, uygulanan yöntem ve benlerin sayısına göre değişmektedir. Aşağıda yer alan bağlantıdan güncel tedavi ücretlerini görebilirsiniz. http://www.bentedavisi.com/ben-tedavi-fiyatlari

Bu konuda aktaracaklarımız şimdilik bu kadar olup, dilerseniz aşağıda yer alan yorum ve soru formundan doktorlarımıza merak etiğiniz hususlarda sorularınız iletebilirsiniz.

98 Comments

Add a Comment
  1. Benimde koltuk altımda bir tane et beni yıllardır var. Cokta küçük değil aldırmak istiyorum ama korkuyorum kesip biçme olmadan nasil kurtulabilirim bundan ?
    Op.Dr.Atilla KAYA
    kesip biçme ben tedavisinde tarih oldu sadece teknoloji olmayan yerlerde yapılır,cihazlarla ameliyatsız 2 dakikada yok ediyoruz

  2. merhaba,
    eşimin gözünün yaklaşık 2 cm yanında küçük bir et beni var. gözünü kaşırken elinin bene gelmesiyle biraz kanama olmuş. Bu durum tehlikeli midir? bilgi verebilirseniz çok sevinirim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    benin kanaması önemsiz bir durum,ama aldırsanız daha iyi olur

  3. benim gözüm ile kaşım arasında et beni var bunun için ameliyat oldum ameliyatı göz doktoru yaptı 6 ay sonra tekrar oluştu ve hatta 1 tane et beni vardı ameliyat olduktan sonra etrafında 3 tane daha çıktı tekrar ameliyat olmalımıyım yardımcı olursanız sevinirim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    ameliyatsız tedavileri özellikle buharlaştırma yöntemini araştırın

  4. benim gözüm ile kaşım arasında et beni vardı bunun için ameliyat oldum ameliyatı göz doktoru yaptı 6 ay sonra tekrar oluştu ve hatta 1 tane et beni vardı ameliyat olduktan sonra etrafında 3 tane daha çıktı tekrar ameliyat olmalımıyım yardımcı olursanız sevinirim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    ameliyatsız yöntemlerle yaptırın tekrarlamaz

  5. Hocam benim boynumun etrafında kol altında elle tutulan et benleri var sol gözümün üstündede var bunlardan kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    sizin bir şey yapmanız zor gelirseniz hepsini alabiliriz.

  6. Atilla bey, göz hizamda buyuk bir et beni var. Icinde bi agri olustu. Ben de kontrol etmek icin elimle biraz sıktim, icinden once yag sonra iltihap cikti. Bi kac gun acimaya devam etti ve sıkınca Yine iltihap cikti. Baska bir yerinden de yine yag cikti. Bu durum tehlikeli mi? Beni aldirmali miyim?
    Op.Dr.Atilla KAYA
    tehlikeli değildir ama tedavi olsanız iyi olur

  7. bnm goz kapagimin ustunde ve kirpigimde 2 tane et beni var. Bunlari ameliyat yontemiylemi yoksa lazer yontemiylemi aldirmaliyim.
    Op.Dr.Atilla KAYA
    her ikisiyle de değil buharlaştırmayla almak lazım yoksa kirpiklerinizi kaybedersiniz vede iz kalır

  8. Merhaba benim bacagımın arkasında doguştan olan bi et ben var . ama dün akşam agrımaya basladı ve baktıgımda büyümüş kan toplamıştı sizce nedir bu lütfen yardım edin
    Op.Dr.Atilla KAYA
    bir yere çarpmış olabilirsiniz

  9. Kizimin alt goz kapagi kirpiginde buyuk bir ben var nasil tedavi ettirebilirim kizim 4 yasinda
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
    kirpikleri en az etkileyen buharlaştırma tedavisidir.

  10. Merhaba boynumda et benim vardı bı anlık gaflete kapıldım kök kısmı yakılarak kuaförde aldırdım yara oluştu enfeksıyon kaptı saglık Ocağı’na gıttım doktor tentirdiyot ve antıbıyotık merhem verdi herkes bişey söylüyo bı sıkıntı olurmu başka bısey yapmam gerekiyormu yardımcı olurmusunuz…

  11. Sırtımda belli belirsiz bir et beni vardı. Bugün farkettik ki sivilce gibi büyümüş ve etrafı kan toplamış. Yani kızarmış. Sizce neden olabilir. Sırtımda bulunuyor
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Tahriş olmuş olabilir.

  12. hocam benim sırtımda mercimekten kadar küçük ben varmış farketmedim kaşıyarak onu zedeledim rengide öyle koyu değil deri rengi veya kırmızı
    beni tam olarak koparmadım ama böyle esnedi orası kanser olma riskim varmı acaba ?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Kanser olma riski çok düşük,aldırmanızı öneririm.

  13. merhaba Hocam 24 yasındayım son zamanlarda o kadar ufak kı gözle bile çok zor görülüyor ufacık mınıcık bi ben gibi nokta gibi de oluyor kolumda bi kaçtane bunun dısında meme üstü bölgemde çoğaldı koparılmıyorda. Yazları çok sıcak terlemeden tahriş mı olabılır çok korktum aslında yardımcı olabılırsenız bilgi verip yönlendırırsenız sevinirim kötü bişeymıdır.
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Kötü bir şeye benzemiyor,huzursuz oluyorsanız aldırabilirsiniz.

  14. Merhaba, yaklasik 6 ay once boynumdaki et benini lazerle yaktırdım. Ancak tekrar oluşmaya başladığını görüyorum, hem de aynı noktada. kanser belirtisi olmasından korkuyorum. Bu konuda tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Saygılarımla,
    Op.Dr.Atilla KAYA
    kanserle ilişkisi yok 2.seans gerekir

  15. Merhabalar. Ben 16 yasindayim kirpigimin basinda toplu igne ucu kadar et ben var. Herhangi bi sekilde rahatsizlik vermiyor ama büyür diye korkuyorum. Ne yapmaliyim? Ordaki et ben buyurmu veya bir doktorami basvurmaliyim?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Zamanla büyüme ihtimali yüksek,kolaylıkla alabiliyoruz.

  16. Mrb hocam benim boynumun köşesinde ben var ucu kabarcık şeklinde ama yapışık değil çekince uzuyor bunu aldırma imkanım varmı kanser riski varmı
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    çok düşükte olsa kanser riski var, alabiliriz ve aldığımızda kanser riski de ortadan kalkar

  17. Mrb benim sag gözümün kirpigimin altinda ben var ne yapmaliyim?
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    sizin yapabileceğiniz bir şey yok gelirseniz alırız

  18. Sol gozumun kirpik yerinde et beni var 17 yasindayim gittikce buyuyor ama cok korkuyorum aldirirsam ne gibi sikinti yasarim
    Op.Dr.Atilla KAYA
    bu güne kadar kirpikte ben tedavisi yaptıklarımdan sorun yaşayan olmadı

  19. eşimin penisinde birkaç aydır et benleri çıktı hızla çogalmaya başladı cildiyede tedavi görüyor yakıldı benler bulaşıcı oldugunu ögrendim çk fena korku içindeyim banada kesin bulaşırmı koruyucu önlemimizi aldık ama hala içimde korku çok var yada banada bulaşmaması için neler yapmalıyım lütfen yardımcı olun teşekkürler
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    kondilom olabilir, prezervatif kullanılmadıysa bulaşmış olma ihtimali yüksek, jinekologla görüşmelisiniz.

  20. Hocam merhabalar kolay gelsin benim sikayetim boynumda et benleri var habire cogaliyor ve buyuyorlar nasil yok edebilirim izmirde oturuyorum yardimlarinizi bekliyorum saygilar
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    kendiniz yok edemezsiniz gelirseniz alırız

  21. Benim goz kapagimda et ben vardi. Gozumu ogustururken birden koptu ve kanadi. Bizaman sonra kanama durdu ama korkuyorum doktora gitmek gerekirmi veyahut herhangi bir iz kalirmi?
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    önemli bir sorun değil ama geri çıkar

  22. Hocam iki kasimin arasinda sivilceye benzer bisey cikti buyudu ilac aldim sivilce icin kuculdu geciyordu ama birden tekrar buyudu sivilcemi et benimi acaba ne yapmam gerek plastik cerrahiye aldirsam olurmu
    Op.Dr.Atilla KAYA
    info@ ideaklinik.com ye fotoğraf gönderin ne olduğunu daha net bir şekilde söyleyebiliriz

  23. Atilla bey merhaba buharlaşma yöntemi hakkında bilgi alabilir miym
    Op.Dr.Atilla KAYA
    http://www.bentedavisi.com/ben-tedavisinde-buharlastirma-yontemi bu adresten bakabilirsiniz

  24. vücudumda boyun bölgesinde küçük benleri çıkıyor düz ele gelmiyor ama çoğalma mevcut ve vücudumun değişik bölgelerinde bazı benlerde çıkmaya devam ediyor bunun çoğalmasını engellemek için nasıl bir yöntem izlenmesi gerekebilir ?? buharlaşma tedavisi temizler mi ??
    resi çekip mail atcam ilgilenirseniz ??
    Op.Dr.Atilla KAYA
    bireysel yatkınlık nedeniyle oluyor.aslında yapacak çok şey yok.bir tek güneşten korunabilirsiniz. info @ ideaklinik.com ye resim gönderebilirsiniz

  25. Hocam berber boynumdaki et benlerinin birini yanlislikla kesti digerinide toplu igne ucunu atesle kor haline getirdikten sonra yakti. Yanlislikla kesme olayi neyse de su ates olayindan dolayi pismanim bir sikinti olur mu?
    Op. Dr. Demet Ağras
    herhangi bişi olması beklenemez.kliniimizde muayene ücretsiz gelirseniz durumunuzu değerlendirip tedavinizi yapabiliriz

  26. Hocam kolumda et benleri vardı.Lazer epilasyon yapılırken benlerin üzerleri beyaza boyanırdı.Ancak son yapılanda boyanmadı ve içlerinden birtanesi şişti.Sanki su toplamış gibi duruyor.Yaşım 18.Kanser olma riskim var mı?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Muayene edip değerlendirmekte fayda var,belirgin bir iz kalmadan RF ile alabiliyoruz.

  27. hocam merhaba benim göz kapaklarımın üstünde cok sayıda et benlerim var lazerlemi alırlar yoksa amiliyatmı yapılır cok merak ediyorum ve korkuyorum
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Korkacak bir durum yok,RF ile iz bırakmadan birkaç dakikada alabiliriz.

  28. Iyi gunler yuzumde deriyle bir olan et benlerim var cok fazla sayisa doktora gittim sigaradan dolayi dedi krem verdi kulkanmaya basladim ama yuzum soyulmaya basladi ve canim acidi cok fazla biraktim gorsel olarak kotu durjmdayim hocam ne onerirsiniz
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Görüp ona göre karar vermek lazım.

  29. Hocam iyi gunler benim koltuk altinda ufak bir et sarkmasi var ik gundur sürtundukce canimi yakmaya basladi ne yapmam gerekir kanser belitisi olabilrim simdiden cok tesekkur ederim saygilar
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Hemen kanser düşünmemek lazım,uğrarsanız 1-2 dakikada RF ile alıp patolojik tetkikini yapabiliriz.

  30. Merhaba benim gözümün çok yakın çevresinde alt Kirpiklerime yakın minik ama zaman içinde büyüyen bir et ben var . Göze çok yakın olduğu için korkuyorum lazerle alınabileceğini söyledi bir doktorum . Söylediğim gibi çok yakın göze bir zararı olur mu ?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Laser göze gelirse zararlı olabilir,biz radyofrekans ile daha emniyetli alıyoruz.

  31. Merhaba hocam annemin gözünde bir et parçası gibi birşey ar hemen hemen kopacak gibi ama kopmuyor siyah bir et parçası göz kapakcığınınin üstünde ne yapabiliriz?
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    Lokal anestezi altında RF ile alabiliriz.

  32. hocam benim yüzümde ve kafamda çok sayıda ben var bunları aldırmak istiyorum ama etrafımdakiler alırsan kanser olursun falan filan diyor ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim
    Op Dr Ergun Aygören
    IDEA Bursa Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    benler tedavi olmazsa kanser olabilir

  33. ya hocam fiyatları ve tedavi süresini yazmışsınız ama,4 tane kücük bene 500 tl fiyat var,sanmıyorum ki ben gibi askeri ücret ile çalışan biri tedavi olabilsin.
    Op Dr Atilla Kaya
    🙁

  34. Selamın aleyküm benim sağ göz kapakçığımda ufaktan bi et parçası çıkmaya başladı da üst kirpiğe yakın nasıl kurtulabiliriz bundan acaba her hangi bir sıkıntı yaratırmı ? acaba gözüme ellediğimde acıyor ?
    Op Dr Nizam Kurtdere
    Size yakın şubemize gelirseniz 1 dakikada alabiliriz.

  35. benim burnumda 7 yil once yarandi ve cok utaniyorum bitkisel ve kolay tedavisi var mi?
    Op.Dr.alirıza Şahap Barlas
    bitkisel tedavisi yok

  36. Beni aldırdıktan sonra daha fazla yerde ben çıkma ihtimali var mı ve bir de buharlaştırma yöntemi ile benin alındığı bir video seyrettim kızın yüzündeki beni alınca çukur oldu. O hep öyle mi kalacak yoksa o çukur zamanla kapanıyor mu

  37. hayır yok.ama bene yatkın bireyseniz yenileri çıkabilir.benin kökü derin ise çukurluk olabilir ama zamanla dolar
    Op.Dr.Seher Şirin

  38. Hocam kasimda ben var klinliginizde aldirmak istiyorum.radyofrekans yontemiyle temizlenen benden kalinti kalirmi.temizlenmeyen ben rotus yapiliyormus.cunku rotuse kalsin istemiyorum

  39. çukurluk oluşmasını istemediğimiz için derin çalışmıyoruz.kökü derinde ise rotuş gerektirebilir
    Op.Dr.Ergun Aygören

  40. Bende gözde halamın göğüs altında siyah ben var büyümüş acaba hastalığın habercisimi yardımcı olurmusunuz op.Dr.nizam kurtdere

  41. muayene ile değerlendirip tedavi olmalısınız.gerekli görülürse biopsi yapılabilir
    Op.Dr.Nizam Kurtdere

  42. gozumun kenarin da bn var ic kisim da zararlimi ne yapmaliyim
    Op.Dr.Adil Altınsoy
    Gözun kenarında hatta kirpiğin içindede olsa Bakar değelendirir(iyi kötü) gerekirse parça alabilir.İz bırakmadan Rf ile buharlaştırırız

  43. hocam merhabalar. yüzümde 2, kolumda ise birtane büyük benim var. ortalama fiyat ne olur ?

  44. SGK nz yoksa ilk ben 400, eklediğiniz her ben 200 TL, SGK nız varsa ilk ben 200, eklenen her ben 100 TL
    Op. Dr Nizam Kurtdere
    Şişli
    İstanbul

  45. hocam merhaba kuzenimin kolunda et beni var bunu aldırmak istiyor korkuyor ve alından sonra ağrı olur mu?

  46. korkacak birşey yok.ağrı olmaz
    Op.Dr.seher Şirin

  47. hocam iyi günler bacağımda et beni var pantolon giyerken artık acıyor radyo frekans yöntemiyle aldırmak istiyorum ama hem korkuyorum hem de iz kalır mı ?

  48. Rf ile alındığında farkedilir bir iz kalamz
    Op.Dr.Atilla Kaya

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Ben Tedavisi © 2004-2017